hebyryttarna

Alla inlägg den 18 juli 2011

Heej!


 nu har jag kommit hem från stallet eller jag kom hem för typ en eller två timmar sen men men, vi åkte ner till ridhuset och körde lite dressyr och sen hoppade jag ett litet kryss bara det gick kanon bra och det känns bra eftersom det är träning i morgon och sist var han inte alls bra på träningen hoppas hans humör har ändrat sig hehe eller att han är pigg och glad och en kex chocklad :D jag hade långpisken med eller en lång dressyr pisk rättare sagt satt lyssnade han inte på min skänkel som han inte brukar göra fick han sig en liten pisk i rumpi stumpen haha och då vart det fart i baken kan ja säga men han var jätte fin i formen också så vi ska göra mycket sånt här nu innan tävlingen i tierp så han har bakbenen under sig och inte bara blir som en lång kossa mellan hindrerna xD



// Märta

HEJ HEJ !


igår var jag och tävlade i edsbro och kändes riktigt bra när jag red fram och hoppade fram :)


LA: hoppade 1:an och 2:an galant fina språng på båda hindrerna sen kommer jag till 3:an som var ett räcke med oranget våg plank och red bra mot det sen typ 2 meter innan hindret så bara tvärstannar han helt utan andledning han var inte rädd eller något alls så då försöker jag igen och samma sak händer då blev jag utesluten och man har ju ett försök på ett annat hinder men jag var så arg och försökte på samma hinder för jag skulle bara ha över honom men nej han skulle bara inte hoppa så jag var lite tjurig på han då



MVSB: samma sak här fin fin på framhoppningen och sånt sen 1:an hoppade jag galant och red bra mot tvåan men han tvärstannade sen kom jag igen och då hoppade han sen kommer jag mot 3:an som var samma hinder som i la:n fast nu var det en oxer och tvärstannade blev utesluten då och då kom jag på 1
:an ist och då hoppade han vet inte riktigt vad som hade flugit i honom där kändes så pissigt hela dagen var tjurig och arg och ledsen känns väl lite bättre nu :)


satt nu är det hård träning som gäller för krakel spektakel kan jag säga gör han så en gång till blir han skinka på min macka HAHA men han kanske inte var riktigt i form satt bara att träna vidare ska ner till ridhuset idag och hoppa lite små hinder bara och lite dressyr förhoppningsvis så blir det hoppaträning i morgon också för marlene sen på onsdag får jag se om jag vill ner till ridhuset elelr hur vi gör han måste få bättre kondution ( eller hur det stavas haha ) tävling igen om bara tre veckor eller kanske inte så bara men till den tävlingen ska han faaaan över vartenda hinder säger jag bara :)



  här är den lilla fiis killen som är på lite dåligt humöör


det var bild från la i heby för typ ganske länge sen


// Märta

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Vi heter Märta Malm och Jennifer Pedersen

vi har b och c ponny som vi tävlar och tränar. Följ våra vägar mot toppen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards